Vlark A2

Plaats: Utrecht
Aantal palen: 16
Paalafmeting: Ø406/560
Paallengte: 12.00 Mtr.
Uitvoeringstijd: jan 2011

Omschrijving:

De combinatie VLARK is opgericht voor de realisatie van het project Vleugel/ Randstadspoor Onderbouw Spoorverdubbeling Vleuten – Amsterdam Rijnkanaal. Het project A2 Hooggelegen beslaat 1,7 kilometer snelweg. Aan de noordzijde sluit het aan op de nieuwe Leidsche Rijn tunnel, in het zuiden grenst het project aan knooppunt Oudenrijn, de kruising met de A12. Het laatste deel van het traject (vanaf de nieuwe tunnel bij Utrecht Hooggelegen tot aan het knooppunt Oudenrijn) is met 1,6 kilometer weliswaar kort, maar tegelijkertijd misschien wel het meest lastige stukje om aan te leggen. Het projectbureau ‘A2 hooggelegen’ is een alliantie vorm van RWS en combinatie Trajectum Novum (KWS, Van Hattum en Blankevoort, Boskalis, Mourik en Vialis). Ontwerpt en realiseert de verbreding A2 bij Utrecht Hoogglegen. de verbreding naar 2×5 rijstroken tussen knooppunt Oudenrijn en de toekomstige Landtunnel Leidsche Rijn

Bijzonderheden:

Werk is in 2 fase`s uitgevoerd. Fase 1: November 2010, 8 palen Fase 2: Januari 2011, 8 palen